מהו הליך גירושין בהסכמה?

מהו הליך גירושין בהסכמה

גירושין הוא תהליך קשה עבור כל הצדדים המעורבים, והוא יכול להיות מאתגר במיוחד כאשר ההחלטה לסיים נישואים אינה הדדית. עם זאת, בגירושין בהסכמה, שני הצדדים הסכימו לתנאי הגירושין, מה שהופך את התהליך לפחות יריב ויכול להיות יעיל יותר. בחיבור זה נדון ביתרונותיו של הליך גירושין בהסכמה, כיצד לבצע גירושין בהסכמה, לאיזה עורך דין יש לפנות ומהן ההכנות

אחד היתרונות הגדולים ביותר של גירושין בהסכמה הוא שהם יכולים לחסוך זמן וכסף. מכיוון ששני הצדדים הסכימו לתנאי הגירושין, אין צורך במאבק משפטי ארוך ויקר. הדבר נכון במיוחד אם בני הזוג כבר ערכו את פרטי גירושיהם, כגון חלוקת רכוש, משמורת ילדים ומזונות. גירושין בהסכמה יכולים להסתיים הרבה יותר מהר מאשר גירושים מסורתיים, והוא יכול גם להיות זול יותר מאחר ששני הצדדים לא יצטרכו לשלם עבור מספר הופעות בבית המשפט והוצאות משפט.

למה לערוך הסכם גירושין בהסכמה?

יתרון נוסף של גירושים בהסכמה הוא שהם יכולים לעזור למזער את המחיר הרגשי של תהליך הגירושין. כאשר בני זוג מסוגלים לגבש את תנאי הגירושין שלהם בידידות, הם יכולים להימנע מהלחץ והעוינות הנלווים לרוב לגירושין מסורתיים. זה יכול להקל על המעבר לחיים לאחר הגירושין עבור שני הצדדים וגם יכול לעזור להגן על כל הילדים המעורבים בנישואים.

איך מבצעים גירושין בהסכמה?

כדי לבצע גירושין בהסכמה, הצעד הראשון הוא להסכים לשני הצדדים לתנאי הגירושין. זה יכול לכלול החלטות לגבי חלוקת רכוש, משמורת ילדים ומזונות. לאחר שסוכמו תנאי הגירושין, יכולים בני הזוג לנסח הסכם פרידה, שהוא מסמך משפטי המתווה את תנאי הגירושין. הסכם הפרידה ייבדק על ידי עורכי הדין של שני הצדדים, ולאחר שייגמר סופית ניתן יהיה להגישו לאישור בית המשפט.

מתי פונים לעורך דין?

חשוב להתייעץ עם עורך דין בעת גירושין בהסכמה. עורך הדין יסייע לכם בניסוח הסכם הפרידה ויוודא שהוא מחייב מבחינה משפטית. כמו כן, הם יבטיחו שכל הדרישות החוקיות לגירושין מתקיימות ושאתה מודע לזכויות וחובותיך המשפטיות. עורך דין יוכל לייעץ לך גם בכל נושא משפטי פוטנציאלי שעלול להתעורר במהלך הליך הגירושין, כגון מחלוקות על רכוש או משמורת ילדים – לרבות בנושא הרגיש של גירושין בהסכמה ברבנות. 

איך מתכוננים לגירושין?

בעת הכנה לגירושין בהסכמה, חשוב שתהיה הבנה ברורה של מצבך הכלכלי. זה כולל חשבונאות מפורטת של כל הנכסים וההתחייבויות, כמו גם הבנה של ההכנסות וההוצאות שלך. כדאי גם לאסוף כל מסמך חשוב, כגון דפי בנק, החזרי מס ושטרים לרכוש. מידע זה יהיה הכרחי להשלמת הסכם ההפרדה. אם רוצים לבצע גירושין בהסכמה בית הדין הרבני יכול להציב דרישות נוספות, אז צריך להתייעץ עם עורך דין. 

מהם הצרכים של בני הזוג לאחר הגירושין?

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים העתידיים שלך וכיצד יסופקו לאחר הגירושין. זה כולל חשיבה על נושאים כמו דיור, תחבורה ושירותי בריאות. בנוסף, אם יש ילדים מעורבים, חשוב לשקול כיצד יסופקו לאחר הגירושין.

הבנת המצב כעת – תעזור לך בעתיד

גירושין בהסכמה יכולים להציע יתרונות רבים על פני גירושים מסורתיים, לרבות תהליך מהיר יותר ופחות יקר ומחיר רגשי נמוך יותר. כדי לבצע גירושין בהסכמה, על שני הצדדים להסכים לתנאי הגירושין ולאחר מכן לנסח הסכם פרידה. חשוב להתייעץ עם מגשר גירושין לצורך קבלת סיוע ולוודא שמתקיימים כל דרישות החוק. בנוסף, הכנת הבנה ברורה של מצבך הכלכלי ותכנון תוכניות לעתידך הם צעדים חשובים בגירושין בהסכמה.
זקוקים למגשר בתל אביב? לחצו כאן >> מגשר גירושין בתל אביב