עמוד בית ראשי

עורך דין ייעוץ משפטי

תחום דיני העבודה כולל בתוכו סוגיות שונות שקשורות הן לעובדים והן למעסיקים ובמוקדם או במאוחר אתם עלולים להזדקק לשירותי ייעוץ עורך דין על מנת להבין את הזכויות שלכם ולהילחם עליהן. הזכויות של עובדים ומעסיקים לא תמיד נשמרות וסכסוכי עבודה רבים מוכיחים עד כמה לא מומלץ לוותר על ייעוץ כזה. גם כשנדמה לנו שאנחנו מודעים לכל זכויותינו אנחנו יכולים לדעת יותר רק כאשר אנחנו מרגישים שנעשה לנו עוול ואנחנו מנסים לברר על כך. ברוב המקרים מדובר בכסף שלא שולם לנו ובחישובים שלא היו לטובתנו. במקרים כאלה אנחנו מפסידים כספים שמגיעים לנו ובחישוב של שנים זה עלול להסתכם בסכומים גדולים. אם נראה לכם שלא שולמו לכם כל הכספים שלכם ואתם רוצים לקבל אותם לא תוכלו לעשות זאת ללא ייצוג ולאחר ייעוץ עם עורך דין. בתחום זה אפשר לסייע לעובדים רבים וגם למעסיקים במקרים שבהם נפגעו הזכויות שלהם והם רוצים לקבל פיצוי וסעד משפטי על כך.

מה בנוגע לזכויות שאינכם מכירים?

זכויות רבות שקשורות למקומות עבודה כלל אינן מוכרות לכלל העובדים ולא בכדי. זהו נוהג כמעט קבוע להמעיט בחשיבות של תשלומים שונים כמו שעות נוספות או שעות שבת, או להבטיח ימי הבראה או לא לתת לכם את הזמן הראוי להפסקת אוכל או אפילו לדאוג לתנאי עבודה הוגנים ונאותים בסביבת עבודה ללא מפגעים, למשל. ועדי עובדים מודעים בדרך כלל לזכויות אלה משום שהם זוכים לקבל באופן שוטף ייעוץ משפטי דיני עבודה, אבל כאשר עובדים חוששים לפנות ולהילחם על מה שמגיע להם כדי לא להצטייר כבעייתיים, הם עלולים לשלם לא פעם גם בבריאותם בגלל תנאים לא נאותים ומבלי שמישהו יבטיח להם תשלום פיצויים במקרה של תאונת עבודה או מחלה. רק במקרה שקורה משהו ואתם מבינים שהופקרתם נזכרים לפנות לייעוץ אבל חשוב להיות מודעים לזכויות כבר מההתחלה על מנת למנוע פגיעה מתמשכת בזכויות שלכם.

מה עושים במקרה של העסקה פוגענית?

אין ספק שמקום עבודה אינו המקום שבו מותר לפגוע בכם בשום צורה שהיא. נושא פופולרי במיוחד בתקופה האחרונה היא העסקה פוגענית שבה מתעמרים בעובדים ובעובדות בגלל שיטות שונות של ניהול שאינו מכבד את כבוד האדם והעובד וגורם לחציית גבולות שונים. זה נוסף על סוגיית ההטרדות המיניות שזכו לחוק שמכיר בנזקים שהן גורמות והיום אפשר להגיש תביעה ותלונה בכל עניין כזה, בצירוף הוכחות. כדי לנהל תביעה כזאת וכדי לבדוק אם אתם אכן נפגעתם בצורה שמפורטת בחוק רצוי מאוד לא לנקוט כל צעד חד צדדי ובלתי הפיך. לפני זה, פנו לקבל יעוץ עורך דין כדי לדעת מה לעשות ואיך לאסוף ראיות לכך שאכן נפגעתם כך. זה מחייב שיקול דעת וגם היכרות עם החוק על סעיפיו כדי לענות עליו ולהגיש תביעה לבית המשפט במקרים כאלה.