דרכון ספרדי ליוצאי עירק

דרכון ספרדי מגורשי ספרד

הפיצוי ההיסטוריה של יוצאי עירק

עלייתם של יוצאי עירק לארץ ישראל היא אחד הסיפורים המרגשים ביותר שיש והיא מוכיחה כמה העם היהודי חזק, כאשר עשרות אלפי יהודים הגיעו לארץ החל משנת 1949. בין היהודים הללו יש הרבה יהודים שעברו תלאות רבים במהלך ההיסטוריה ובעיקר בגלל מלכות ספרד' שגירשה אותם מהמדינה שלהם בגלל חוסר נכונותם להתנצר. כדאי לדעת שההיסטוריה הזו אמנם לא תשונה אך היא תזכה אתכם בפיצויים, וכיום ניתן להגיש בקשה אל ממשלת ספרד דרך הקהילה היהודית בספרד ולמעשה לקבל אזרחות ספרדית. עם דרכון ספרדי מגורשי ספרד יכולים להרגיש מעט צדק.

איך כדאי לעבור את התהליך?

תהליך הגשת הבקשה לזכאות לדרכון ספרדי יכול להיות ארוך ומסובך. יש אפשרות לעבור את התהליך לגמרי לבד ולהתעסק בעצמכם בכל השלבים, כמו למשל גיוס המסמכים וכמובן בירור מקור שם המשפחה שלכם, אך ניתן גם לעבור את התהליך עם עורך דין מוסמך שמכיר את התהליך הרבה יותר טוב מכם. הניסיון שלו יכול לעשות עבורכם את המשימה והמחיר שתשלמו לו יהיה שווה לא רק את הדרכון הספרדי שתקבלו בסופו של דבר, אלא את הזמן שייחסך לכם על כל ההתעסקות הזו.

מה הדרישות לקבל דרכון ספרדי?

כדי לקבל דרכון ספרדי מגורשי ספרד צריכים לדעת ספרדית. אתם לא צריכים לדעת פרדית ברמה של לשחק בטלנובלה אך אתם צריכים לדעת מספיק טוב כדי לעבור בחינה בסיסית בספרדית. הבחינה תהיה קלה והיא תהיה ברמה של A2 כאשר הבחינה הבסיסית הזו תהיה גם לגבי תרבות ספרד והחוקה הספרדית. הבדיקות האלו נועדו לסנן את המועמדים שאין להם שום זיקה לספרד ואפילו לא מכירים את הבסיס של הבסיס של המדינה, ולכן כדאי להתכונן מראש. כדאי לעבור קורס קצר בספרדית כדי לשפר את הסיכויים שלכם לקבלת האזרחות.

איך בודקים אם אני זכאי?

דרכון ספרדי מגורשי ספרד

אזרחות ספרדית

כדי להבין האם אתה זכאי לקבל את הדרכון הספרדי הנחשק עליך לבצע בדיקת זכאות ראשונית והבדיקה הראשונה היא לפי שם המשפחה שלך. יכול להיות שהשם מופיעה ברשימה שפרסמו הרשויות הספרדיות וזה דבר שחשוב לבדוק. יחד עם זאת כדאי לפנות לחוקרים היסטוריים, יש מספר חברות כאלו בישראל, שיספקו מחק גנאלוגי מעמיק על שם השפחה כדי להבין האם הוא נבנה על שמות המשפחה של מגורשי ספרד או לא. בהתאם לבדיקה הזו תוכל להמשיך לאסוף את המסמכים הדרושים כי להוכיח את זכאותך.

אלו מסמכים צריך להציג?

כדי לקבל את הזכאות הספרדי תיש צורך להוכיח שני קשרים: הקשר הראשון יהיה הקשר ההיסטוריה לספרד והקשר השני יהיה קשר מודרני לספרד. הקרש ההיסטורי הוא זה שנועד לבחון את הזכאות ולשם כך יש צורך להמציא מסמכים כגון תעודת לידה ספרדית, תעודת פטירה, תעודת סיום אוניברסיטה, תעודת נישואין, תעודה שמוכיחה על בעלות על נכס ספרדי וכולה. המסמכים האלו יהיו המסמכים החשובים שיעזרו לכם להוכיח שהיה קשר ספרדי כלשהו לשושלת שלכם וניתן להשיג אותם תוך היעזרות בעורך דין מוסמך שיחפש בארכיונים השונים.

הוכחת קשר לספרד בעידן המודרני

גם אם יש לכם הוכחות שאתם נצר לשושלת שגורשה מספרד זה לא אומר שתקבלו את הדרכון הספרדי. עליכם להוכיח את הסיבה מדוע אתם בכלל רוצים לקבל את הדרכון הספרדי וזה אומר שאתם צריכים להוכיח קשר מודרני לספרד. הרשמה לאוניברסיטה, נכס בספרד, עבודה, קשרי משפחה, קשר זוגי, כל דבר שמוכיח את הסיבה שלכם לקבלת דרכון ספרדי יכול לעזור. הדרך לקבלת הדרכון הספרדי אינה פשוטה אך היא גם לא מסובכת כמו שנדמה, ואין ספק שהיא משתלמת בסוף.